Istraživačke studije
U PODRUCJU OBRAZOVANJA
Istraživačke studije za institucije Europske Komisije
Sudjelovali smo u preko 18 istraživačkih projekata u području obrazovanja i cjeloživotnog učenja.
Ovdje možete steći uvid u neke od istraživačkih studija u kojima smo sudjelovali provodeći istraživanja u Republici Hrvatskoj, Sloveniji i Republici Srbiji. Detaljnu listu projekata možete zatražiti putem e-maila.
1. Case study Croatia: The future of vocational education and training in Europe volume 3. Facilitating vocational learning: the influence of assessments (2023), Thessaloniki: Cedefop.
2. European Commission; Cedefop; ICF International (2019). European inventory on validation of non-formal and informal learning 2018: country report Croatia
3. European Commission; Cedefop; ICF International (2019). European inventory on validation of non-formal and informal learning 2018: country report Slovenia
4. Study on supporting school innovation across Europe, Final Report, 2018 & country report for Croatia
5. European Commission; Cedefop; ICF International (2016). European inventory on validation of non-formal and informal learning 2016: country report Croatia.
6. Pregled sustava obrazovanja u Republici Hrvatskoj objavljen na EPALE (ePlatform for Adult Learning in Europe), 2016
7. Znamo li u Republici Hrvatskoj koliko odraslih osoba zaista sudjeluje u obrazovanju odraslih, objavljeno na EPALE (Electronic Platform for Adult Learning in Europe), 2016
8. European Commission; Cedefop; ICF International (2016). European inventory on validation of non-formal and informal learning 2016: country report Croatia.
9. Mid-term Evaluation Report on Torino Process, prepared for the ETF (European Training Foundation, Turin, Italy) , 2013
10. Vodič ustanovama za obrazovanje odraslih – od ideje do javne isprave, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Zagreb, 2012.
11. Praćenje i vrednovanje programa usavršavanja i osposobljavanja, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Zagreb, 2012.
Također smo kao nacionalni stručnjaci sudjelovali na Peer Learning događanjima u organizaciji Europske Komisije, Direktorata za zapošljavanje, socijalna pitanja i uključenost.
Peer Learning događanja predstavljaju oblik učenja između zemalja sudionica u kontekstu nacionalnih politika i učinkovitost njihovih primjena. Svrha je prenošenje znanja i iskustva te primjena novostečenih uvida u nacionalno okruženje. Cilj peer learninga u području zapošljavanja, socijalnih pitanja i inkluzija je olakšati učenje, raspravu i izgradnju kapaciteta u vezi s razvojem politika i reformi na europskoj i nacionalnoj razini. Teme za raspravu su iz područja zapošljavanja, socijalnih pitanja (socijalne uključenost, zdravlje i dugotrajna skrb, mirovine), slobodno kretanje radne snage, koordinacija društvene sigurnosti, radni uvjeti, socijalni dijalog, mobilnost radne snage, vještine, obrazovanje, strukovno obrazovanje i osposobljavanje.
1. Individualni računi za učenje (ILA) Program zajedničkog učenja, 2023
(Teme o kojima se raspravljalo: Pokretanje potpore EU-a za dizajn i provedbu ILA-e; Modeli financiranja za dizajn i provedbu ILA-e; Fokus na osobna financijska sredstva i na to kako ih učiniti dostupnim pojedincima)
2. Upskilling Pathways Lab – online radionice zajedničkog učenja, 2021
3. A holistic approach to align competences to labour market needs in Croatia? Peer Country Comments Paper, Peer Review on „Competence Assessment System: MyCompetence“ (28-29 November 2019, Sofia, Bulgaria)
4. Upskilling Pathways – radionice zajedničkog učenja, 6-8 listopad 2017 Bucharest; 11-13 travanj 2018 Rim.
Preporuka Vijeća “O oblicima usavršavanja: nove prilike za odrasle" (Europska komisija, 2016.) ima za cilj pomoći odraslima da steknu minimalnu razinu pismenosti, matematičkih i digitalnih vještina i / ili steknu širi skup vještina napredovanjem prema višoj kvalifikaciji (ovisno o nacionalnom kontekstu) sukladno preporuci Vijeća. Odrasle osobe mogu biti zaposlene, nezaposlene ili ekonomski neaktivne, s potrebom za jačanjem osnovnih vještina.
Radionice su okupile sedam zemalja kako bi istražile mjere politika i praktične primjene koje mogu podržati provedbu Preporuke . Predstavljeni su primjeri dobre prakse zemalja sudionica koje su već postigle napredak. Fokus je bio na raspravi o nacionalnim prioritetima i promišljanju o nacionalnim planovima u vezi sa:
- Mapiranje bilo kojih postojećih elemenata koji se odnose na tri koraka iz Preporuke (procjena vještina; pružanje fleksibilne i kvalitetne ponude učenja prilagođene potrebama pojedinca; te vrednovanje i priznavanje stečenih vještina) te kako ih se može (bolje) povezati
- Identifikacija, doseg i usmjeravanje prioritetnih skupina
- Mobilizacija dionika
- Dizajniranje mjera potpore za pojedince i poslodavce
- Korištenje sredstava ESF-a i Erasmus + za potporu provedbe Preporuka
- Izrada plana i utvrđivanje vremenskog rasporeda za provedbu akcija
5. What messages would labour market tightness indicator send to the Croatian labour market? Peer Country Comments Paper, Peer Review on “Measuring labour market tightness to improve employment policies and reduce skills mismatches” (15-16 October 2018, Paris, France).
6. Can stakeholder cooperation contribute to the Human Capital Development?, Peer Country Comments Paper, Peer Review on “Human Capital in Poland – labour market research project for 2016-2023”, 14-15 November 2016, Warsaw, Poland.
7. Can skills forecasting be the answer to high youth unemployment?, Peer Country Comments Paper, Peer Review on 'Methods for forecasting skills needs for the economy' (13-14. June 2016, Dublin, Ireland)
8. What can Croatian reality learn from German experience and approaches on re-training schemes?, Peer Country Comments Paper, Peer Review on „The dual training systems – Integration of young people into the labour market“, 24-25 September 2012, Berlin, Germany
BAZE PODATAKA U PODRUCJU OBRAZOVANJA NA RAZINI EUROPSKE UNIJE
Stručnim znanjem i provedbom nacionalnog istraživanja pridonijeli smo izgradnji sljedećih baza podataka CEDEFOP-a (Izvršna agencija EU; European Centre for the Development of Vocational Training).
Skills Forecasting
(Marija Pavkov je alternativni član glavnog nacionalnog eksperta na projektu od 2013.godine).
Validation of non-formal and informal learning